Sayfalar

12 Kasım 2013 Salı

Tüyap Artist ve Contemporary İstanbul'un Ardından..


Geçtiğimiz cuma ve cumartesi günümü, tabiri caizse "haldır haldır" fuar gezerek geçirdim. 
Her yıl kasım ayında Beylikdüzü Tüyap'ta düzenlenen Artist ve Lütfi Kırdar'da düzenlenen Contemporary İstanbul'un son günleri ne yazık ki son yıllarda birbiriyle çakışıyor.
Etkinlik gezmelerini hep son günlere sarkıtan bir insan olarak benim de elimde ayağımda "birbirine dolanma şeklide" çakışmalar yaratıyor bu durum!

Her sene, bu fuarların her birine ikişer gün ayırmak lazım diye geçiriyorum içimden ama pratikte mümkün olamıyor malesef.
Bu sene, Artist'in salonlarından sadece birini gezebildim, kitap fuarına girmememe rağmen.
Contemporary'nin ise  üç salonundan ikisini rahat rahat gezdim ama üçüncüsünü resmen ışık hızıyla geçmek zorunda kaldım. Video art çalışmalarına ise neredeyse hiç bakamadım, içime oturdu.
Her iki fuarda da sevdiğim tüm eserlerin fotoğraflarını çekemedim. Daha neler neler vardı!
Koştura koştura, titreyen ellerle ve tablet ile çektiğim için foto kaliteleri de pek dandik oldu, kusura bakmayın lütfen. Ama bir de doğru düzgün çekmeye çalışsaydım, herhalde sadece üç beş eser görüp çıkmak zorunda kalırdım.
Neyse... 
Özetle, Artist bence bu sene zayıftı.
Contemporary güzeldi. Ona bir gün daha ayırsaymışım iyi olacaktı ama seneye inşallah. 

En tepede fotosunu gördüğünüz Jean Luc Cornec koyunu, Contemporary'deydi ve en sevdiğim - hatta kucaklayıp sarılmak istediğim -  eserlerden biriydi.

Ama aşağıda Artist eserleriyle başlayacağım, sonra Contemporary.


Artist'ten bazı eserler:



























Bunlar da Contemporary'den bazı eserler:
















































Ve bu postu, sevgili Gürbüz Doğan Ekşioğlu hocamızın çalışmalarıyla bitireyim. Onların da daha güzel fotolarını çekebilseymişim keşke...
Bu arada, en altta zibidi bir poz verdiğime bakmayın siz... Hocamızın "seçim sandığı ve makarnaları" birleştirerek yaptığı bu anlamlı çalışma, ülkemizin son yıllardaki acı yarasına çok güzel parmak basıyor...

Diyor ve kaçıyorum!

Herkese çok keyifli, verimli, kreatif, huzurlu ve çok mutlu bir hafta dilerim!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...