Sayfalar

10 Kasım 2014 Pazartesi

Yüreğinde 10 Kasım'ı Hissedemeyenler



Bu sabah anma töreni okul saatlerime denk geldi. Son yıllarda genelde evde olduğum günlere denk geliyordu ve 9'u 5 geçe kendimi rahat rahat gözyaşlarıma bırakıyordum. Ama bugün öğrencilerle birlikte aşağıya indik, okulca Atatürk heykelimizin etrafında toplandık. 
Sirenler her zamanki gibi yüreğimi dağladı. Çok fena oluyorum siren seslerini duyunca, içim ürperiyor. Sıkışıyorum. Ardından gürül gürül gelen İstiklal Marşı ile de dayanamıyor, hep ama hep ağlıyorum. Bugün kendimi tutayım dedim, bir yandan gözlerimi kısıyorum, yaşlar dökülmesin diye, bir yandan titreyen ellerimi nereye koyacağımı şaşırıyorum. 
Böyle geçti işte bir anma töreni daha.
Bittiğinde etrafıma şöyle bir bakındım. Benim gibi gözleri dolmuş, çakmak çakmak olmuş olanlar vardı, yüzünde hüzün taşıyanlar da... Tabii ki ruh hali belli olmayanlar da.
Ama bir kısmı da vardı ki, İstiklal Marşı bittiği anda, sanki kırmızı trafik ışığı bitip de yeşil ışık yandığındaki hal ve tavırla, "Oh neyse, bitti." ifadesiyle girdiler içeri.
Onlar için 10 Kasım hiçbir şey ifade etmiyordu, belli. 
Ama yanlış anlaşılmasın, insanlar illa ki üzüntüsünü belli etmeli ya da ağlayıp kendini yerden yere atmalı demiyorum. 
Ama bazı bakışlar, neden orada olduğunu bile umursamayan tavırlar... İşte bunlar üzücü.
Zaten 10 Kasım beni hırpalayan bir gün oluyor hep, bir de insanların umursamazlığına tanık olmak daha da içimi acıtıyor.
Yazık diyorum, gerçekten yazık.

3 yorum:

  1. o 'oh be bitti' tavırlar, umursamazlar var ya hep cehaletten Eylül'üm, (yani anası, babası pkk lı ya da akp li ya da yobaz değilse) cahil insanlar sadece kolay kandırılabilirler, bilgili, okumuş, kültürlü insanı kimse kandıramaz Atatürk konusunda...o yüzden başımıza ne geliyorsa cehaletten geliyor tabii bir de okumuş hainler var o ayrı:( üzülme arkadaşım inşallah bu kötü günler bitecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Müjeüde Abla, cehalet, tıntınlık ve çıkça da duyarsızlık bence. Değer yok, ilke yok bazılarında, sonuç da böyle oluyor. Ama bunlar hep vardı. Geçen 10 Kasım'da Ben Ağlarken diye bir yazı yazmıştım, blogun sağ sütununda görebilirsiniz, o yazıda da bahsetmiştim o tarz kişilerden.
      Ama inşallah dediğiniz gibi olsun, insanlar değişsin ve kötü günler bitsin...

      Sil
    2. İlk satırda 'çıkça da' yazmışım, o 'çokça da' olacak tabii..:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...